vrijdag 13 juni 2014

Zomerse ooglook - Tutorial




Zoals eerder te lezen heb ik het 'all about paradise' palette van essence aangeschaft. Dit palette bevat niet enkel blauw tinten maar ook roze tinten. Zijn de blauwe kleuren niets voor jou? Niet gevreesd de roze tinten zijn minstens even mooi. Mooie felle kleuren die goed gepigmenteerd zijn voor een zachte prijs.
Oogschaduw palette met gebruikte kwasten
















Hoe creëren we deze look? 

Ik heb de zelfde technieken toegepast bij de blauwe tutorial! Klik Hier voor de blauwe look!

Ook hier brengen we een OOGSCHADUW BASIS aan. Ik gebruik de oogschaduw basis van Hema. Een oogschaduw basis zorgt ervoor dat kleuren beter blijven zitten en mooier uitkomen. Ook breng je oogschaduw deppend aan. Je duwt de oogschaduw als het ware op het ooglid

Stap 1 : Breng de lichtste kleur (1ste op de bovenste rij) aan op het wenkbrauw bot. Dit doe ik met een platte oogschaduw kwast. Met een kleine fijne kwast breng ik deze kleur ook aan in mijn binnenste ooghoek. Deze mag feller aangezet!

Met een kleine oogschaduw kwast
Stap 2 :  Met een gewone oogschaduw kwast  breng ik op het tweede deel van het bewegend ooglid de licht roze/ perzik kleur aan.

Met een 'gewone' gewone oogschaduw kwast 
Stap 3 : Met dezelfde kwast breng ik op de buitenste ooghoek de fel roze kleur aan. Met een 'C' beweging maak van de buitenste ooghoek via de arcadeboog naar de helft van het bewegend ooglid.

Met dezelfde kwast de felle roze kleur aanbrengen
Stap 4 : Ook hier mis ik een bruin tint die wat extra dimensie kan geven. Ik vind deze kleur in het 'All about sunrise' palette. Ik kies voor de middelste kleur op de bovenste rij. Deze breng ik aan met een bolle blending kwast ook in de arcadeboog.

Met een blending kwast demensie geven
Stap 5 :  Nog even de felle kleuren aanzetten en klaar is je oog look!

Look zonder eyeliner en mascara

Stap 6 : Nog even eyeliner en mascara aanbrengen en klaar!





Deze look vind ik zeker geschikt voor dag dagelijks gebruik. Hij is fris en zomers!
Met het 'All about paradise' palette kun je dus verschillende oog looks creëren. Je kunt het goud ook in deze look verwerken bv aanzetten in de arcadeboog.

Ik ben zeer tevreden over dit palette. De kleuren blijven mooi zitten zonder uit te lopen en ze zijn heel mooi gepigmenteerd!  De kwaliteit zit goed en dit voor een zachte prijs!

Te koop bij Kruidvat voor 3,49€!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten