donderdag 25 september 2014

DIY - make-up remover


Make-up remover kan soms heel agressief zijn voor je huid. Je huid kan er dus op gaan reageren. Producten op natuurlijke basis zijn dan zeker een must. 


Je kan make-up remover ook gewoon zelf maken. Hiervoor heb je drie dingen nodig.
  • Gedistilleerd water of kraanwater 
  • Olijfolie 
  • Leeg flesje  
Olijfolie bevat veel vet en mineralen hierdoor is hij voedende voor de huid. Hij verdient dus zeker ook een plaats in onze badkamer. Je kan gelijk welke olijfolie gebruiken. Ja, zelf deze die op je aanrecht staat.
Olijfolie is ook een goed alternatief om make-up mee te verwijderen, omdat hij zo zacht is.

Het product na het schudden
DIY

Stap 1: vul je lege flesje voor de helft met water. Ik verkies gedistilleerd water omdat hij dan iets langer bewaart. Kraanwater kan soms hard voor je huid zijn en een uitdrogend effect hebben omdat het kalk bevat. 

Gebruik best een flesje met een dispenser. Zo voorkom je dat er bacteriën in je make-remover komen.
Ik vond een set met lege flesjes bij Primark. Bij H&M en de HEMA heb ik  deze zomer ook setjes met lege flesjes gezien. Je moet niet per se nieuwe kopen, je kan er ook gewoon recupereren. Zorg er dan wel dat er geen resten van het vorige product meer inzitten. 

Stap 2: vul dan aan met olijf olie. 

Even schudden en hij is klaar voor gebruik. 

Stap 3:  breng het goedje aan op een watje en sluit je ogen. Wrijf met het watje van je binnenste ooghoek over je wimpers naar je buitenste ooghoek. Keer terug via de arcadeboog naar de binnenste ooghoek.   

Stap 4: open je ogen en ga eventueel nog eens met watje over je wimpers. 

Spoel je huid nu met gewoon af met water en klaar. Je kan de olijfolie ook gewoon puur gebruiken maar dat is wel vrij vettig. 

Ik gebruik nu nog amper Make-up remover vanuit de winkel, omdat ze soms gingen irriteren. Voor mij is dit een goede oplossing, de olijfolie is zacht voor mijn huid en het is natuurlijk. De kans op irritaties of reacties op olijfolie is immers heel klein. Ik bewaar mijn make-up remover ongeveer 2-3 weken. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten