dinsdag 14 oktober 2014

Shopping trip in Antwerpen

Antwerpen is één van mijn favoriete steden! Ik hou van de gezellige sfeer en straatjes, van de leuke bars en restaurantjes, van de prachtige gebouwen en natuurlijk de winkels die er in gevestigd zijn. Antwerpen is een cultuur en shoppingstad gevestigd aan de schelde. Hierdoor is Antwerpen ideaal voor een citytrip.

Vandaag ga ik uitsluitend voor de winkels. Ik ga meestal met de trein richting Antwerpen, lekker handig en ik ben onmiddellijk in het centrum. Het valt weleens voor dat ik met de auto ga. Parkeren doe ik dan op de Park&Ride in Melsele, daar neem ik dan de tram/metro richting Antwerpen en stap ik af op de Groenplaats.

Vandaag is z'on dag dat ik niet veel zin heb in drukte, dus neem ik gewoon de trein. De aankomst in station Antwerpen-Centraal is nog steeds, na al die jaren indrukwekkend. Je stapt af en loopt door een prachtig gebouw dat dateert uit 1900. Iedere keer opnieuw sta ik versteld van dit prachtige bouwwerk.



Na een wandeling van ongeveer 5 à 10 minuten kom je aan de Meir.


De eerste winkel waar ik halt hou is bij de LUSH store. Binnenwandelen in de LUSH store is steeds een beleving op zich. Een lekkere geur die je tegemoet komt en ja hoor er speelt al kerst muziek.. Ook producten en hun verpakkingen stonden al klaar voor kerst. Ja hoor, LUSH is er vroeg bij dit jaar. De nieuwe producten zien er zo schattig en lief uit. Bath bombs in de vorm van sneeuwmannen en pinguins. Heerlijk ruikende producten met kerst namen en ga zo maar door. Wil je meer weten over LUSH? Lees dan zeker dit artikel of bezoek de website.




Kerst producten

Bath Bombs

Nieuwe kerst pakketten

Halloween proudcten

Ook l'occitane heeft een winkel op de Meir. L'occitane komt met verzorgingsproducten op de markt gemaakt van producten uit de provence. La douce France in dit kleine maar gezellige winkeltje dat je helemaal meeneemt naar het zuiden van Frankrijk. Meer info vind je op de website.


Een volgende winkel waar ik halt hou is River Island, deze winkel is iets verder op de Meir. De kleding is net ietsje specialer maar toch draagbaar. Verder komt River Island met schoenen, handtassen, juwelen, enz. Rihanna heeft trouwens voor River Island ontworpen! Vanuit je luie zetel kan je via de website of via de gratis applicatie in de App store de collectie bekijken.


Ook RainPharma is een winkel die zeker een bezoekje waard is, deze winkel is niet gevestigd op de Meir, maar in de Schrijnwerkersstraat. De winkel is stijlvol ingericht, met rustieke elementen. RainPharma brengt producten die geproduceerd zijn op natuurlijke basis. Goed voor jouw huid en het milieu. Bij RainPharma kan je ook terecht voor verschillende lichaamsbehandelingen.
Artikel over de StoreSugar scrub en over de Behandelingen. Producten van Rainpharma zijn ook te koop via de website.




Tijd voor lunch! Toen ik terug richting Meir liep via de wiegstaat, zag ik een winkel die ik nog niet eerder gezien had. Een vriendelijke man begroete me en gaf me een flyertje! Een nieuwe make-up winkel? Ja hoor, het gaat hier om MICA beauty cosmetics. Ik liep binnen in de winkel en werd aangesproken door een jonge man. Hij gaf me uitleg over hun producten en probeerde hun poeder foundation op me uit. De pigmenten en kleuren van de make-up zijn op basis van mineralen en de make-up kan door iedereen gedragen worden, hoe gevoelig de huid ook is. Deze producten beloven een natuurlijke dekking, bevatten een zonnefactor en je zou ze amper voelen. Wanneer de man de foundation aanbracht, gaf het een prettig en aangenaam gevoel. De foundation blende mooi in  en ik voelde hem niet liggen. Kortom het zag er heel natuurlijk uit.






Nu is het echt tijd voor lunch! Ik liep verder door de Wiegstraat en kwam bij een gezellige lunch bar, Salade&co. Hier vind je voor ieder wat wils. Ik bestelde een broodje met warm beleg. Super lekker!




Ook Clouds of fashion is zeker een winkel die je moet bezoeken. Deze winkel verkoopt kleding en allerlei accessoires. Deze winkel is gevestigd op de Melkmarkt te Antwerpen. Spijtig genoeg was deze winkel gesloten toen ik in Antwerpen was. Neem zeker eens een kijkje op de facebookpagina.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten