maandag 5 januari 2015

Review - Make-up Studio Foundation en Compact Neutralizer



Een tijdje geleden was ik helemaal naar Eindhoven gereden voor het VIP event van Make-up studio.
Op dit event kocht ik natuurlijk ook wat spulletjes. Een foundation en de compact neutralizer.


Ik was oorspronkelijk enkel opzoek naar een groene primer maar de make-up artieste Anouk liet me toch even de compact neutralizer zien. Het is geen concealer het is een corrector. Meestal zijn correctors droog van textuur en bestaan ze net als primers in verschillende kleuren zoals rood, groen, paars, geel, enz. Deze corrector is toch net wat anders want hij is huidkleurig. In deze corrector zitten al groene pigmenten verwerkt om mijn roodheden te camoufleren en te neutralizeren. Voor een dagelijkse look is dit product super. Het is natuurlijk en ondanks zijn vaste droge textuur voelt hij heel licht en luchtig aan.


Deze kleine corrector kan je zowel onder als boven je foundation aanbrengen. Ik breng meestal een laagje aan op mijn licht roze couperose wangen en neus en dan breng ik wat foundation aan. Ik kan eventueel na mijn foundation nog wat corrector aanbrengen. Ik heb deze compact neutralizer in Red 1.




Ik stond versteld van dit kleine potje en ik besloot mij toch nog te informeren over een liquide foundation.

Make-up studio heeft verschillende gamma's foundations. Je kiest je foundation op basis van wat jij wilt en wat hij doet voor je huid. Ik vroeg raad aan make-up artieste Anouk.

Ze liet me de No Transfer lijn zien. Fluweel zachte liquide foundations in verschillende tinten.  Bij het aanbrengen treed de 'No Transfer' in werking. Hierdoor hoef je niet meer af te poederen. We poederen onze foundation af om het product 'vast te zetten'. Je foundation zit gefixeerd door het poeder. Door deze 'No Transfer' foundation is af poederen niet nodig en geeft je foundation niet meer af. Gedaan met die vervelende oranje plekken op je witte kleding. Deze foundation is semi dekkend dus het kan zijn dat hier en daar nog een sproetje of plekje zichtbaar is maar dat maakt het er net zo natuurlijk uit zien.


Ik was zo onder de indruk dat ik beide producten kocht en ja ik ben nog steeds super tevreden van deze producten. De foundation heeft een heel aangename structuur die je amper ziet en voelt. Hij brengt ook super aan! Ik kan hem met een stipple brush aanbrengen of met een duo fiber kwast of met een foundation kwast.

De kleine corrector is droog van structuur, ik breng hem dus heel luchtig aan met een kleine bolle duo fiber kwast van Real Techniques. Het maakt niet uit in welke volgorde je de producten aanbrengt.

  1. Dagcrème (10 minuten laten in werken)
  2. Primer (niet noodzakelijk voor een dagelijkse look)
  3. corrector of foundation 
  4. foundation of corrector



Op deze foto heb ik geen make-up. Zoals je kunt zien heb ik last van roodheden, vooral op mijn wangen. Niks erg gewoon couperose, wat zeer vervelend is. Verder heb ik rechts op de foto een rode vlekje, dit is een spinnaevi. Beiden zijn gewoon heel vervelend. 


De corrector breng ik aan met de duo fiber kwast van Real Techniques op de rode plekken.


Nog even foundation erover en dit is het resultaat. Mijn rode vlekken zijn zo goed als gecamoufleerd en mijn huid ziet er heel natuurlijk en egaal uit. Deze twee producten zijn een goede basis voor een dagelijkse make-up look.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten