woensdag 25 februari 2015

Review - Make-up Studio Perfect Blending Sponge




Foundation kan je op verschillende manieren aanbrengen. Je kan foundation aanbrengen met je handen (wat ik absoluut niet aangenaam en makkelijk vind), met een sponge, met een stipple brush of met een foundation kwast. Ik breng mijn foundation altijd aan met een foundation kwast maar toen werd ik nieuwsgierig naar de sponsjes die je in verschillende geuren en kleuren vind.


Sponsjes vind je bij verschillende make-up merken. Elk merk heeft wel een eigen versie van een sponsje. Ik vond eentje bij make-up studio in de vorm van een soort druppel. Het sponsje is roze en voelt heel zacht en flexibel aan.

Voor gebruik maak ik het sponsje nat en knijp ik het daarna goed uit. Zo kan mijn foundation niet helemaal in het sponsje trekken en komen er geen scheurtjes in.


Ik doe wat foundation op mijn handrug, ik neem mijn sponsje en begin deppende bewegingen te maken over mijn gelaat. Ik krijg het gevoel dat ik de foundation aan het stempelen ben op mijn gelaat.



Het voelt aangenaam aan en het geeft een mooie dekking zonder strepen, maar ik vind wel dat het langer duurt dan met een foundation kwast.

Door de vorm van dit sponsje en de fijne kant geraak je op alle moeilijke plaatsen in je gelaat. Ooghoeken en neusplooien zijn voor dit sponsje geen probleem. Door deze fijne kant kan je makkelijk concealer aanbrengen rond je ogen, neusplooi, kin en cupido boog. Met de ronde bolle kanten van het sponsje neem ik de grote zones van mijn gelaat onderhanden.

Enkel foundation aangebracht 


Ik vind dit een heel aangenaam en fijn sponsje maar ik heb het gevoel dat het meer tijd vraagt dan een foundation kwast. Voor iemand die niet graag met een foundation kwast werkt is dit sponsje perfect. Ik blijft het vooral gebruiken omdat het makkelijk is om concealer aan te brengen.

Dit fijne sponsje vind je bij make-up studio voor 10,90€
De foundation die ik gebruikte is ook van make-up studio.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten