dinsdag 26 augustus 2014

Tutorial - fifties look



The fifties schreeuwen korte weelderige kapsels, eyeliner en lipstick. Een beetje monroe-achtig? Jaren '50 waren tijden van welvaart. Dit weerspiegelt zich dan weer in het uiterlijk van de dames.

















Hoe doen we dit? 

Als je een kort kapsel hebt kies dan voor veel volume! Dit kan je doen door dikke krulspelden in je haar te leggen. Krulspelden kan je bijna overal kopen. Je kiest best voor plak krulspelden omdat deze gewoon blijven zitten. Je blaast je haar handdoekdroog en dan leg je de krulspelden er in (of je vraagt het aan iemand). Met je haardroger blaas je deze dan droog. Haal ze er na een kwartiertje uit en brush dan nog even op.

Heb je lang haar? Dan kun je echt alle kanten uit. Veel volume onder in je haar, volume in je pony, een simpel haar stukje, opsteek kapsels. Voor inspiratie kun je even op internet kijken of je ga gewoon naar je kapper.

Met dank aan sofie aan huis voor dit prachtige volumineuze kapsel!

Mijn make-up hou ik het heel simpel, simpele eyeliner met wing, een beetje blush en rode lipstick. Ben je geen fan van rode lipstick? Kies dan gewoon voor een lichtere tint.

Eerste breng ik fondation aan met de stipple brush van E.L.F (review) daarna teken ik even mijn wenkbrauwen bij. Op mijn oogleden breng ik een oogschaduw basis aan van HEMA om dan vervolgens met de cream eyeliner van E.L.F (review) een lijntje met een wing te tekenen. Ik breng nog even mascara aan van Max factor de Excess volume (review).

Ik breng de bronzer en blush van Maybelline Terre indienne (review) aan. De bronzer breng ik aan met een fijne poederkwast net onder mijn jukbeenderen tot aan mijn slapen, op mijn neus vleugels, langs de zijkant van mijn kin en op mijn voorhoofd. De blush breng ik aan met een schuin afgesneden kwast op mijn wangen. Verder breng ik nog even een highlighter aan van H&M. Ook dit doe ik met een fijne poederkwast, net boven mijn blush, neusbrug, kin en voorhoofd. Deze blend ik nog even uit met de stipple brush.

Voor mijn lippen gebruik ik de prachtige Dior rouge 999 (review).

Mijn kleding is vrij simpel witte gesloten top met driekwart mouwen en een oranje rozige ketting.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten