maandag 27 oktober 2014

DIY - Kapotte lipstick herstellen

Een paar weken geleden kocht ik een lipstick van rimmel by kate. Ik vond hem zo mooi! En toen sloeg het noodlot toe, mijn lipstick zat afgebroken in de dop. Ik kreeg hem eindelijk los met een mes maar tot mijn grote spijt was hij te beschadigd om hem te herstellen.


Als je lipstick afbreekt kun je beiden uiteinden verwarmen zodat het gaan smelten. Dan druk je ze op elkaar en zet ze gewoon in de ijskast. Na een tijdje is de lipstick terug hard, hij ziet er nog beschadigd uit maar hey hij is er nog.

In mijn geval was hij zo beschadigd dat ik hem niet meer kon 'lijmen'. Ik besloot dus om hem te smelten.

Daarvoor heb je drie dingen nodig: eet- of theelepel, aansteker en een potje of palette.

Ik neem een eetlepel omdat het echt veel lipstick is, ik leg mijn lipstick in de leper en neem mijn aansteker klaar. Nadat ik de lipstick een beetje verdeeld heb ik de lipstick hou ik mijn aansteker onder de lepel. Dit doet me denken aan men kindertijd als we onze lepel verwarmde boven de vlam van de kaars, dan werd men vader altijd zo kwaad.

Bijna onmiddellijk begint mijn lipstick te smelten, als hij helemaal gesmolten is giet ik hem ik een leeg potje en laat ik hem afkoelen.

Ik heb mijn lipstick 'gered'. In plaats van hem aan te stiften gebruik ik nu een penseel om hem aan te brengen.






2 opmerkingen:

  1. Goed idee :) Ik hb het gelukkig nog iet mee gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het is gewoon zonde om je lipstick weg te gooien als je hem eigenlijk nog kunt gebruiken.

      Verwijderen