vrijdag 6 februari 2015

Review - Mini Mani Manor Ciaté


Tijdens de solden speur ik grote online webshops af op designer spullen en cosmetica. Dat deed ik natuurlijk ook bij Asos. Hier kocht ik een pakket van Ciaté. Een 'villa' met verschillende ramen waarachter 22 mini nagellakjes verborgen zitten en 1 grote nagellak. De 'villa' bevat dus 23 nagellakjes van de winter collectie.

Op de achterkant van elk raampje staat een leuk tekstje. "Style is a way to say who you are without speaking." "Why fit in when you were born to stand out." En nog vele andere!

De collectie bevat 4 potjes met poeder glitters, één met pareltjes en één met fijne folie.
Poeder glitters: breng twee lagen nagellak aan. Als de 2de laag nog nat is strooi je de glitters erover en druk je ze zacht aan. Dan een laagje topcoat en klaar. Dit is idem voor de folie.

Pareltjes: plaats een druppeltje topcoat op de plaats waar het pareltje moet komen en leg de parel er dan voorzichtig op en houd 5 - 10 sec aan. Laat dan nog even drogen en plaats dan een topcoat.


Pareltjes

Deze set bevat ook nog eens 6 glitter nagellakjes. Zowel gewone glitters als langwerpige glitters.






Deze zilveren glitter nagellak is in een groot formaat. Super lief met die grote zwarte strik!



 Naast al die glitters zijn er ook nagellakjes met een 'lichte' glitter een soort van Metallic effect.





En als ik de glitters helemaal beu ben kan ik nog eens kiezen tussen vijf verschillende effen tinten zonder al die glitters.




Look

Ik koos voor de poeder glitter 'Let it snow' en voor de grijze tint Sharp tailoring.

Voor deze lichte tint had ik maar 2 laagjes nodig voor een perfecte dekking. De glitter bracht ook super makkelijk aan.

Lak nooit je volledige nagel, blijf altijd een paar mm van je huid. Dit geeft een mooier effect en laten je nagels langer lijken. Gebruik een basecoat en een topcoat!

Ik heb hier gellies aangebracht!


Enkele tips

Vijl je nagels in een mooie vorm. Dat oogt een heel pak mooier en het ziet er allemaal verzorgt uit. Hou je nagels ook allemaal ongeveer dezelfde lengte.
Breng altijd een basecoat aan, zo voorkom je dat je nagels geel gaan verkleuren. Een basecoat vind je van verschillende merken zoals Essie en Essence.  Als deze droog is breng je een dun laagje nagelak aan en deze laat je goed drogen. Daarboven breng je een tweede laagje aan, ook dit laagje laat je goed drogen. Ben je niet zeker? Voel eens met de binnenkant van lip aan je nagel als het plakt wilt het zeggen dat je nagellak nog niet droog is. Naar gelang de dekking van de nagellak kan je nog een derde laagje aanbrengen maar bij deze van Ciaté is dit zeker niet nodig. Zijn je laagjes droog? Dan breng je gewoon een Topcoat aan. Een topcoat zorgt voor extra bescherming en voor een glans. Laat je nagels nu zeker nog een een half uur tot een uur drogen. Als je ergens tegenstoot kun je al snel een deukje hebben. Zonde van het werk vind ik dan. 
  1. Basecoat (als hij droog is wordt hij matte)
  2. Nagellak (2 à 3 laagjes laat goed drogen)
  3. Topcoat (laat goed drogen)




Ik vind Ciaté héél aangenaam om mee te werken! Ze lakken makkelijk, geven een mooie dekking en drogen snel. In het begin is het wel even knoeien met de glitters maar eens je het door hebt lukt het wel. Ondanks dat deze set een winter collectie is bevat hij verschillende lichte tinten voor lente en zomer. Met dit koopje ben ik super tevreden! Ik heb ook gezien dat er sjablonen bij zitten maar die vond ik op zich niet zo mooi.

Ik betaalde 38.57 € i.p.v 70,00 €

Ik bestelde deze op de webshop van asos.
















2 opmerkingen:

  1. Wauw mooie kleurtjes. Ik heb zelf ook een mini lakje van ciaté

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Moniek! Ik vond de kleurtjes ook zo mooi! Ik kon ze niet laten liggen.

      Verwijderen