maandag 6 april 2015

Lancôme - My French Palette




Dit prachtige palette ligt al sinds februari in de winkels maar ik heb onlangs pas besloten dat ik het wou kopen. Het werd dus een hele zoektocht om dit prachtige palette nog te kunnen bemachtigen. Op bijna elke webshop was het uitverkocht en geen enkele parfumerie had het. De moed zakte mij in de schoenen, tot de vriendelijke verkoopster uit Galeria Inno bijna elke andere Inno in België belde om te vragen of zij het palette nog hadden. Brussel had het palette nog, en sinds zaterdag heb ik het in mijn bezit!



Een palette met zeven oogschaduw tinten en twee eyeliner tinten kom je bij luxemerken amper tegen. Daarnaast is de look van dit palette totaal anders dan de look die we normaal kennen van Lancôme. Het is een zilver spiegelend doosje met een romantische tekening en er zit een professioneel kwastje bij. Langs de ene kant zit er een grote platte kwast bij die ideaal is om je basis tinten over je gehele ooglid aan te brengen, aan de andere kant zit een schuin afgesneden kwast die je kunt gebruiken om een lijntje op je onderste wimper lijn te tekenen. Een schuin kwastje dient niet om met vloeibare eyeliner een lijntje te trekken, dit doe je met een fijn kwastje. Voor een eyeliner uit poeder is dit kwastje dan weer wel geschikt. Beiden kwasten zijn van goede kwaliteit en voelen heel zacht aan, fijne kwastjes!

Platte oogschaduw kwast


Schuine oogschaduw kwast

Ik had de prijs van dit palette veel hoger verwacht omdat het zo speciaal en mooi is, ik had rond de 70 € gerekend maar betaalde uiteindelijk maar 45,10 €.





Met dit palette kan je verschillende looks maken, een frisse zomerse dag make-up, een donkerdere avond make-up maar ook een smokey look.

Het palette bevat dus zeven oogschaduw tinten waarvan drie matte tinten en twee eyeliner tinten. De gekleurde eyeliners en gekleurde smokey eyes waren dan ook een hit op de catwalk. Natuurlijk kan je de twee donkere eyeliner tinten ook gebruiken als oogschaduw.

Het palette bevat ook twee voorbeelden voor hoe je een dag make-up en een avond make-up kan creëren, altijd wel handig.

Voor jou heb ik vandaag twee looks klaar de voorgestelde dag make-up van Lancôme en een avond make-up van mezelf.

Dag make-up. 






Voor de dag make-up breng ik de licht roze matte tint aan (drie), over mijn hele bewegend ooglid, later blend ik vanaf het midden tot mijn buitenste ooghoek de champagne tint in (vier). De zesde tint is een koper tint en die blend ik uit in mijn buitenste ooghoek en arcadeboog voor meer diepgang.

Op mijn onderste wimperlijn breng ik de licht blauwe tint (zeven) aan, daarnaast breng ik dan de donkerblauwe tint (acht) aan. Ik zorg wel dat ze mooi in elkaar vloeien. Afwerking doe ik gewoon met bruine mascara. In mijn binnenste ooghoek en op mijn wenkbrauwbot breng ik de eerste lieve zacht roze tint aan.




Avond make-up. 






De licht blauwe tint (zeven) breng ik aan op mijn gehele bewegend ooglid, in mijn buitenste ooghoek breng ik dan de donkere blauwe tint (acht) aan. Ik bouw hem stap voor stap op zodat het een mooi ingeblend resultaat word, om meer diepgang en kracht te geven blend ik de donker zwarte tint in mijn buitenste ooghoek.

Op mijn onderste wimperlijn breng ik de licht blauwe tint (zeven) aan, daarnaast breng ik dan de zwarte tint (negen) aan. Ook hier gebruik ik de eerste tint op mijn wenkbrauw bot.

Afwerken doe ik met een zwarte eyeliner en mascara.





Voor beide looks heb ik een oogschaduwbasis gebruikt waardoor het beter blijft zitten en de oogschaduw tinten mooier uitkomen.


Voor beiden looks heb ik dezelfde producten gebruikt

 Gebruikte producten 
Oogschaduw - My French Palette
Eyeliner - L'oreal 
Mascara - l'oréal false lash Telescopic (brown) 
Lancôme doll eyes (zwart) 
Wenkbrauwen - eylure











2 opmerkingen: