dinsdag 28 april 2015

lowbudget kwasten vs luxe kwasten



Er zijn zoveel verschillende cosmetica merken die elk hun eigen kwasten op de markt brengen, er is dus een heel groot aanbod, maar welke moet je nu nog kiezen?



Luxemerken zoals Dior en Chanel brengen kwasten op de markt voor deze kwasten betaal je minimum 40,00 € per kwast. Merken waarmee de meeste professionele make-up artiesten mee werken zoals M.A.C., Bobbi Brown en make-up for ever betaal je minimum 30,00 € per kwast. Voor merken zoals Make-up studio en Real Techniques betaal je minimum 15,00 €. Deze merken brengen voor mij persoonlijk de beste kwasten op de markt. Ze zijn allemaal super van kwaliteit en zijn geweldig om mee te werken.

Daarnaast zijn er ook lowbudget merken zoals Essence, Catrice, Hema en H&M. Ook deze kwasten zijn goed voor de prijs die je ervoor betaald maar verwacht er gewoon niet te veel van. Lowbudget kwasten zijn goed voor eigen gebruik maar na verloop van tijd zijn ze aan vervanging nodig omdat hun haren uitvallen, ze niet meer proper krijgt en je ineens een 'tweedelig' penseel krijgt. De penselen van lowbudget merken zijn wel makkelijk in gebruik en aan te raden om te 'beginnen' met make-up. Als je kiest voor lowbudget merk kiest let er dan op dat de haren niet in flashy kleuren zijn geverfd. Ik heb ooit zo een penseeltje gehad met paars geverfde haartjes en bij het reinigen met kwastenreiniger kwam der verf er gewoon af. Lowbudget kwasten die ik zeker aanraad zijn deze van H&M ze zijn fijn in gebruik, hebben zachte haren en prijs-kwaliteit zijn ze goed.

Kwasten van H&M

Voor luxe merken en professionele merken betaal je veel geld maar je krijgt kwaliteit in ruil. Ze zijn makkelijk in gebruik, geven een mooie afwerking en brengen technieken mooier en beter aan. Daarnaast nemen Luxe kwasten  het product beter op en geven het mooier af. Als je je kwasten goed onderhoud en verzorgt gaan ze je hele leven mee. Met deze kwasten werken is echt een plezier en ik zou ze iedereen aanraden. Ik heb kwasten van Dior (ze hebben me een rib gekost) en ik ben er zo blij mee, ze zijn super goed! 


Kwasten van Dior

Tussen lowbudget merken en luxe merken zitten natuurlijk ook nog andere merken. Deze kwasten leunen aan tegen merken zoals M.A.C., make-up forever enz. Wil je niet teveel geld spenderen aan kwasten maar je wilt toch kwaliteit? Probeer dan eens Real Techniques of make-up studio? Deze kwasten zijn betaalbaar, kwaliteitsvol en fijn om mee te werken. Met deze kwasten ben ik super tevreden en ze zijn makkelijk in onderhoud.


Kwasten van Real Techniques

 Conclusie? Ik werk liever met duurde kwasten die kwaliteit leveren, ik vind ze gewoon beter en hun geld waard. Wat zijn jouw favoriete kwasten?

Reviews over kwasten:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten