zaterdag 9 augustus 2014

Summer evening eyeshadow look

Een zomerse avondlook geschikt om te gaan feesten of iets te gaan drinken? Geen probleem, met deze look heb je zeker succes!

Heb je blauwe ogen? Dan zijn bronze tinten en violet tinten zeker iets voor jou! 

Overdag breng ik niet graag fondation aan. Het is warm met gevolg dat je gaat zweten. Een ander nadeel is dat je door een fondation nu eenmaal niet bruint. 'S avonds kan het natuurlijk geen kwaad. Nog een reden waarom ik in de zomer niet graag fondation aanbreng is omdat mijn gezicht dan al gekleurd is en ik het moeilijk vind om dan een passende fondation tint te vinden.






Zomerse look creëren? Dat doe je met volgende stappen.

Breng eerst en vooral een goede dagcréme aan en laat deze 10 minuten inwerken. Daarna breng je je fondation aan. Je kan eventueel ook je wenkbrauwen bijwerken maar het is niet noodzakelijk.

Breng eerst en vooral een oogschaduw basis aan. Hierdoor blijven de oogschaduws beter zitten, ze lopen minder uit en het trekt niet in de rimpeltjes van je bewegend ooglid. Op zomeravonden kan het nog vrij warm blijven. Door het aanbrengen van een oogschaduwbasis zorg je ervoor dat de kleuren mooi blijven zitten. Ik gebruik hier eentje van M.A.C. 

Ik breng in mijn binnenste ooghoeken en op mijn wenkbrauwbot een highlighter aan. Ik gebruik deze uit het Devilishly dark palette van M.A.C. De kleur Manila paper. Deze breng ik aan met een platte oogschaduw kwast. Achteraf bekeken had ik toch beter JEST frost van M.A.C gebruikt, omdat deze toch net iets beter bij deze ooglook past.

Daarnaast breng ik de prachtige goud roze tint aan deze kleur heet expenisive pink. Deze kleur is gewoon echt MOOI!

Op de buitenste ooghoek en op de onderste waterlijn breng ik de kleur Star Violette aan. Deze kleur is zoals je van de naam kunt afleiden violette maar ze heeft een brozen ondertoon. De kleuren blenden mooi in elkaar en passen verrassend goed bij elkaar. In de arcadeboog breng ik de kleur Bronze aan. Dit is een bronzen tint die voor wat meer diepgang zorgt.

Nog even de kleuren op het bewegend ooglid aan zetten en klaar is je ooglook.

Ooglook zonder eyeliner en mascara


 Deze ooglook kun je dragen door de dag heen, hou de eyeliner dan wel fijn. Anders wordt hij te zwaar. Je kan hem natuurlijk ook dragen voor het nachtleven. Dan maak je je eyeliner iets zwaarder met een dikke wink aan. Met deze kleuren kan je verschillende ooglooks creëren. M.A.C palette.

 Ik breng verder nog een lipstick aan. Ik kies hier voor een koraal kleur van BP cosmetics (n.02). Review BP Comsetics.


De complete look!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten