zondag 7 september 2014

LUSH store Antwerpen





LUSH heeft sinds maart een winkel op de Meir in Antwerpen. Een gezellig rustiek concept met schattige en lieve producten.

Toen ik de winkel binnen liep wist ik niet wat ik het leukst vond, de lekker geur die je tegemoet komt of het rustiek interieur dat versierd is met de schattige producten. Ook de warme glimlach van de verkoopsters doen je welkom voelen. Ik waande me in een paradijs vol leuke en heerlijk geurende producten. Ruw maar rustiek interieur met grote wasbakken die me doen denken aan de Engelse landelijke stijl.

Lush is een cosmetica merk dat vooral verzorgingsproducten op de markt brengt. Ik ken Lush vooral om zijn heerlijke Bath Bombs en Bubble bars. Veder brengen ze nog gelaatsmaskers, dagcrèmes, scrubs, make-up, haarverzorging en nog veel meer op de markt. 

Bath Bombs
Bath Bombs
Er is wel een product waarvan ik echt versteld stond. Dit was henna. Ik ken henna als een product waarmee mooie tekeningen worden geplaatst op je handen. Neen Lush gebruikt het als haarkleuring! Breng de henna drie dagen na elkaar aan en het blijft voor enkele weken. Gezond alternatief voor gewone haarkleuring? Je kan kiezen voor Rouge (rood), Marron (kastanje bruin), Brun (chocoladetint) en Noir (zwart). Voor meer informatie en een gebruiksaanwijzing kun je terecht in de Lush winkel.

Henna bars & Shampoo bars
De producten zijn verpakt in simpele zwarte potjes met wit opschrift. Ze doen me steeds denken aan van die Icecream potjes.

Verse gelaatsmaskers 
Lush probeert zijn producten zolang mogelijk vers te houden, dit doen ze door middel van natuurlijke conserveer middelen zoals honing, klei en zout. Hierdoor is 70% van hun producten zelf conserverend! Deze producten komen vooral in vaste vorm om bacteriën te voorkomen. Hierdoor vind je bij Lush weinig producten in vloeibare vorm. Maar Ach, een schattige bol in je badwater gooien die mooie kleuren krijgt of waar glitters uitkomen is toch veel leuker dan badolie? Of je vriend masseren met een blok in plaats van massage olie, het is eens iets anders niet?

Cosmetica merken worden zich bewust van onze planeet en doen aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. Ook Lush doet hieraan mee. Slush Fund werd in november 2010 opgericht en is gebaseerd op het basisprincipe van permacultuur (locale ecosystemen versterken en duurzame alternatieven voor landbouwcultuur bieden). Een geweldig initiatief! Meer info vind je op www.lush.nl

Haar producten

Sex bomb - Bath Bomb

Big Blue - Bath Bomb en The Comforter - Bubble bar







2 opmerkingen: