maandag 4 mei 2015

M.A.C - Velvet Teddy lipstick




Nude is een trend en ook ik ben bezweken voor deze trend. Overal waar je kijkt en shopt klinkt het: nude en pastel! Ik moet toegeven ik was niet altijd overtuigd en ik werd nude echt beu. Door elk make-up merk werd het er wel ingesmeerd. Toen ik onlangs bij de M.A.C store in Antwerpen was viel mijn oog op de prachtige nude 'Velvet Teddy'. Velvet Teddy is een matte lipstick met een bruinige ondertoon, hij ziet er een beetje oud roze uit.

De lipstick is matte, hierdoor glijd hij een pak moeilijker over je lippen en voelt hij heel droog aan. De lipstick is heel mooi van kleur en goed gepigmenteerd. Wel heb ik enkele opmerkingen, hij kruipt in de lijntjes van mijn lippen en durft vellen benadrukken. Dit zijn typische kenmerken bij matte lipsticks maar bij M.A.C vind ik het toch wel extreem. Daarom gebruik ik vaak een lippenbalm om dit te vermijden. De lippenbalm breng ik aan en dan wacht ik 10 minuten om de lipstick aan te brengen, dan heeft de lippenbalm even tijd om in te werken. Toen ik hem de eerste keer droeg was ik eigenlijk wel teleurgesteld, ik vond het afschuwelijk.






Ik was vooral benieuwd naar de houdbaarheid van de lipstick, ik las overal dat hij bijna 5 uur hield! Ik bracht hem 's morgens aan en heb er mee gegeten en gedronken, bij mij hield hij maximum 3 uur vol (zonder lippenbalm). Ligt het aan mij? Ik ben wel tevreden want drie uur is best wel lang en dit heeft dan ook alles te maken met dat hij matte van textuur is. Een andere pluspunt is dat ik mijn vriend een kus kan geven zonder dat zijn lippen volhangen met lipstick. 

Deze lipstick draag ik vooral dagelijks gecombineerd met een naturelle look of  's avonds gecombineerd met een zware of smokey look. M.A.C Velvet teddy is een veelzijdige kleur die je voor verschillende gelegenheden kan dragen. Hij is nog steeds niet mijn favoriet maar ik begin hem steeds leuker te vinden.

Deze lieve nude lipstick Velvet Teddy vind je bij M.A.C voor 19,00 €

Lees ook: M.A.C Sin lipstick en Vino lip potlood 

10 opmerkingen:

  1. Ik vind hem wel mooi bij je passen! :-) Misschien blijft hij niet zo lang omdat je er een lipbalm onder draagt? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey julie! Op zich vind ik de kleur heel mooi voor een nude kleur te zijn, ik vind het effect gewoon niet mooi. Toen ik heb de eerste keer aanbracht zonder lippenbalm bleef hij maar drie uurtjes, dus daaraan kan het niet liggen. :)

      Verwijderen
  2. Hij staat je nochtans heel erg goed! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey natascha! De kleur vind ik ook mooi en ik vind hem wel passen maar ik vind het effect niet zo mooi. Hij kruipt namelijk in de lijnen van mijn lippen en dan zien ze er een pak ouder uit.

      Verwijderen
  3. Op de foto staat hij je nochtans erg goed. Als je iets van MAC koopt, heb je natuurlijk automatisch hoge verwachtingen. Jammer dat ze niet volledig ingevuld zijn..

    Liefs,
    Marlies - Golden Mirrors & Pink Bows

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kleur zelf vind ik mooi, het is gewoon echt de textuur. Ik heb ook de sin lipstick die is ook matte en daar had ik net hetzelfde bij. Bij deze dacht ik de kleur is lichter de vellen en lijnen zullen misschien minder naar voorkomen. Volgende keer zal ik eens een creamy kopen zoals de faux kleur :D

      Verwijderen
  4. Very cool! Have a wonderful tuesday sweetie!

    If you want to follow each other, please follow me on GFC or Bloglovin and I'll do the same ;)


    Join my worldwide giveaways: Jexshop 10$ gift card & Polka dots dress

    BeantwoordenVerwijderen