zondag 15 februari 2015

Dior - Backstage Brushes professional finish brush set




Naast mode, parfum en make-up heeft Dior ook kwasten. Waaronder deze Backstage brushes professional Finish brush set die vijf kwasten bevat. 


De kwasten zitten verpakt is een luxe etui. De etui heeft twee vakjes eentje waar de kwasten zitten en een ander vakje om je make-up in op te bergen. De set bevat de vijf basis kwasten waarmee je al een heel eind komt. Ideaal om mee te nemen op reis.
  • Light coverage fluid foundation kwast
  • Light coverage poeder kwast
  • Meduim eyeshadow kwast
  • Eyeliner kwast
  • lip penseel

De penselen zien er prachtig uit! De foundation kwast is voller en heeft een uitgedunde punt waarmee je makkelijk in de huid plooien raakt. Ik raak makkelijk rond mijn neus en ogen, en de kwast voelt zacht aan. Hij laat een dun laagje foundation achter en geeft een mooie dekking. 

De poeder kwast is iets stugger van haartjes waardoor hij minder zacht aan voelt en zelf een beetje prikt bij het afpoederen 

Het oogschaduw kwastje brengt mooi aan en voelt zacht aan. Ik heb hem trouwens ook gebruikt als concealer kwast en ik heb er mijn oogschaduw basis mee aangebracht. Een multifunctioneel kwastje. 
Eyeliner penseel vind ik te persoonlijk te dik. Voor mij moet een eyeliner penseel super fijn zijn maar met deze lukt het ook wel. Ik gebruik hem liever als oogschaduw kwastje om mijn donkere oogschaduw in  te blenden en om oogschaduw op mijn onderste waterlijn aan te brengen.

Het lip penseel vind ik geweldig en heeft voor mij persoonlijk de perfecte grootte. Ik kan mijn lippen mooi omlijnen en daarna mooi in kleuren.



De kwasten zitten verpakt in een luxe etui met een mooie afwerking. Elk penseel heeft een plastieken bescherm hoesje.


De kwasten hebben een zwart handvat en zijn afgewerkt met een zilveren omhulsel en belettering. Het ziet er allemaal heel stijl vol en professioneel uit.





Het stoffen etui is makkelijk in gebruik en onderhoud en bevat veel ruimte om andere producten in op te bergen.

Over deze kwasten ben ik echt super tevreden en ik gebruik ze bijna altijd, het enige wat hiervoor mij mist is een klein oogschaduw penseel om donkere tinten mooi uit te blenden. Dit doe ik nu met het eyeliner penseel al is dit wel te klein hiervoor. Ook de haartjes van de poeder brush konden voor mij zachter.


Ik onderhoud deze penselen door ze nat te maken met water. Dit doe ik door ze onder stromend water te houden (met hun haren naar beneden). Als ze nat zijn zeep ik ze in met babyshampoo daarna laat ik ze drogen in een netje (zodat de vorm van de kwast behouden blijft).

De Dior backstage kwasten zijn een luxe kwasten en hebben een hoge kwaliteit. Je betaalt er dus ook voor. Ik kocht deze DiorBackstage in de solden voor 90€ i.p.v 158.50€. Ik vond ze bij Ici Paris XL, ik moet wel zeggen dat ik aan het twijfelen was maar ik heb ze toch gekocht en ik ben er super blij mee. Ik ga er ook vanuit dat ik deze kwasten voor een hele lange tijd zal hebben dus het leek mij dan ook een goede investering.

Deze set is wel een oudere versie, de vernieuwde versie van deze set kun je voor 158.50 € kopen bij de Bijenkorf. De prijs per kwast bevind zich tussen de 20,00 en 65,00 € ongeveer dezelfde prijsklasse als Chanel of Bobbi Brown.

Wat denk jij? Zou jij een dure kwasten set kopen?



3 opmerkingen:

  1. Oh very gorgeous brushes dear
    xx

    www.sakuranko.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze stuk voor stuk prachtig! Ik houd van Dior!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ze zijn echt prachtig! Als je het ervoor wil betalen of ze in de solden kan kopen niet wachten!

      Verwijderen