vrijdag 17 oktober 2014

Review - MICA Foundation

MICA beauty cosmetics heeft sinds kort ook een winkel in Antwerpen, dit kon je al lezen in het artikel shopping trip in Antwerpen.


MICAbeauty brengt make-up op de markt die zijn oorsprong vindt in mineralen. Hun doel is make-up op de markt brengen die door iedereen kan gebruikt worden. Met iedereen doelen ze op het huidtype van die persoon. MICA wilt producten maken die echt iedereen kan dragen. Dat kan ik zeker beamen. Mijn huid is zelf vrij gevoelig en ik ben echt geen fan van de chemische samenstellingen die in verzorgingsproducten worden gebruikt.


Verder belooft MICA beauty pharabeen vrij make-up werkt samen met de olie in onze huid voor een optimale dekking. De foundation bevat ook nog een zonnefactor en je zou hem amper voelen liggen op je huid.

Om de lijst kort te maken;

  • Natuurlijke en 100 % mineralen
  • Hypoallergeen (weinig kans op allergische reacties) 
  • Parfum vrij (door parfum kan een gevoelige huid een reactie geven)
  • Niet comedogeen ( een comedoon is een mee-eter, comedogeen betekend dan weer dat talgklieren verstopt kunnen raken). Dit wil dus zeggen dat het product de talgklieren niet gaat verstoppen en er gaan zich geen nieuwe ontwikkelen. 
  • Langdurige dekking
  • Niet getest op dieren
Een hele hoop mooie woorden, wat het voor mij dus extra spannend maakt producten te beoordelen.
Zelf heb ik last van een gevoelige huid, en van een lichte couperose op mijn wangen. Couperose zijn roodheden die veroorzaakt worden door het uiteenzetten van adertjes. 

De foundation van MICA is een poeder foundation. Ik moet eerlijk zijn ik kies bijna altijd voor een vloeibare. 

Prik de gaatjes open, tik op de achterkant van het potje draai hem om en je kunt met een kabuki kwast of poederkwast de foundation op nemen. Met de poederkwast breng ik hem 'al slaande' aan, daarna maak ik over heel men gelaat een snelle horizontale strijk beweging. Een  Kabuki kwast maakt het aanbrengen nog makkelijker. Dep hem in het poeder en maak dan een cirkelvormige bewegen op je gelaat. 


Bij het aanbrengen merk ik onmiddellijk een verschil! Hij dekt echt heel mooi, mijn rood heden worden mooi gecamoufleerd, zelf zonder een groene primer te gebruiken. De foundation ziet er heel natuurlijk uit, en ik voel hem amper op mijn huid. Van deze foundation krijg ik geen allergische reacties.

Ik ben zeer blij met deze foundation, hij past perfect bij mijn huidskleur en hij ziet er heel natuurlijk uit. Met deze foundation kom ik een hele dag door. Hij vlekt niet en blijft mooi zitten. Deze foundation kun je een jaar gebruiken. Hij is wel redelijk duur maar de kwaliteit is er wel. Voor de juiste kleur van foundation kun je terecht bij het personeel, Zo ga je nooit buiten met een verkeerde kleur! Ik heb de tint Sandstone en ik ben vast en zeker fan van dit mooie product!

De foundation kun je trouwens om toveren naar een BB-cream, dit doe je door een beetje van het poeder aan je dagcrème toe te voegen. Neem een potje doe er een beetje poeder foundation in en een klein beetje van je dagcrème, even mengen en klaar. Je kan hem natuurlijk ook gebruiken als concealer. Het is dus een veelzijdige fijne foundation!



De foundation vind je in de MICA winkel te Antwerpen, Je betaalt er wel 70,00 € voor.
Op de website van MICA Beauty cosmetics kom je meer te weten!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten