dinsdag 20 januari 2015

Mijn dagelijkse winter look



Winter, één van mijn minst favoriete seizoenen. Het is koud, het is slecht weer en snel donker. Het enige leuke aan de winter zijn  kerst en nieuw maar dat is dan het enige. In de winter heb ik zo weinig energie en raak ik nooit uit bed. Meestal over slaap ik mij en dan moet ik alles vlug vlug doen. Ook mijn make - up gebeurt op een kwartier tijd. Ik slaag dus verschillende stappen over in de hoop de look toch een hele dag te kunnen dragen.


Winter make-up routine 

Ik breng een hydraterende dagcrème aan. Dit doe ik om mijn huid te voeden en te beschermen. Zo kan mijn huid ook ademen onder mijn foundation.

Na 10 minuten breng ik een dun laagje foundation aan. Afhankelijk van de tijd maak ik mijn keuze.

Weinig tijd?  De poeder foundation van MICA Beauty is dan de meest snelle oplossing. Even een kabuki kwast er door en dan blenden op mijn gezicht. Deze foundation ziet er heel natuurlijk uit en blijft de hele dag zitten. Zijn dekking is voor mij oké. Als je sproetjes hebt dan blijf je ze wel zien maar minder intens. Waarom zou je die leuke sproetjes willen verbergen?

Veel tijd? Oké wat is veel tijd? Als ik 5 à 10 minuten meer tijd heb dan kies ik voor de liquide foundation van Make-up studio. Deze liquide foundation is natuurlijk en semi dekkend. Je zou hem niet moeten vast zetten met een poeder maar dit doe ik toch. Ik zet hem vast met een transparante poeder.

Ik breng een heel simpele eyeliner aan met een wing.

1. Ik span mijn oog op en trek een lijntje net boven de wimper lijn.
2. Vanaf de buitenste ooghoek trek ik een schuin lijntje.
3. Ik verbind beide lijntjes en ik maak een 'geheel'.

Ik hoor vaak veel mensen zeggen "je moet je oog open houden". Ik heb tijdens mijn opleiding modellen hun eyeliner aangebracht met opgespannen oog. Ik vind dit het makkelijkste en het mooiste omdat je één lijn hebt zonder hoeken en kantjes. Het kan zijn dat iemand anders het makkelijker vind met open oog. Je moet gewoon zelf ondervinden wat voor jou werkt. Ik gebruik hiervoor de super liner - perfect slim van l'orèal. Deze eyeliner is super handig voor een fijne eyeliner. Ik breng wel wat oogpotlood aan op mijn bovenste water lijn voor een intens zwart effect.

Mascara gebruik ik van Lancôme. Veruit één van de beste mascara's die ik ooit had. Hij geeft volume en klontert niet en hij is ideaal voor dagelijks te gebruiken. Ik gebruik Hynôse volume sur mesure nr.01.

Ik heb een zwak voor rode en pruim kleurige lipstick zeker deze winter. Ik vind het altijd zo moeilijk te kiezen! Voor deze look heb ik de Tinted lip balm van Mica in de kleur velvet rose. Deze lipstick is zo easy to wear! Hij is zacht, ik voel hem amper liggen en hij benadrukt geen velletjes. Hij zou wel voor 24h blijven maar daar is niks van aan jammer genoeg. De kleur blijft wel op je lippen maar niet zo intens als gehoopt. Al bij al vind ik dit toch een super fijne lipstick. Je kan zelf kiezen hoe intens de kleur is. Wil je licht? Gebruik dan weinig en bouw gewoon laag per laag op.

Ook mijn wenkbrauwen zet ik even aan met het wenkbrauw palette van Catrice.

Zo dit is mijn dagelijkse winter look! Over deze look doe ik ongeveer 15 à 20 min. Wat dragen jullie in de winter?






4 opmerkingen:

  1. Oh wauw, ik begin niet eens aan eyeliner, tenzij ik een uurtje de tijd heb haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha ja ken ik. Eyeliner is veel oefenen maar eens je het onder de knie hebt dan kun je het ook op 20 minuutjes.

    X

    BeantwoordenVerwijderen