donderdag 29 januari 2015

Tutorial - how to do an eyeliner




Een eyeliner is een zwart lijntje op je bewegend ooglid. Het lijntje start in je binnenste ooghoek en loopt naar je buitenste ooghoek. Vroeger werd eyeliner aangebracht om je wimpers voller te doen lijken. Nu brengen we het aan omdat we het mooi vinden.



Ik hou van eyeliner. Of hij nu dik is of dun, met of zonder wing. Voor mij maakt het niet uit wat voor één. Je moet gewoon rekening houden met je look.

Bij de Arcadeboog look koos ik voor een eyeliner zonder wing. Bij deze look zou een wing niet mooi zijn omdat je dan je dan de nadrukt legt op de eyeliner.


Bij een Smokey eyes gebruik ik bijna nooit eyeliner omdat de look door oogpotlood en zwarte oogschaduw al intens genoeg is.

Voor een Dagelijkse look  maak ik wel veel gebruik van eyeliner omdat het net iets meer geeft dan gewoon mascara.

Tutorial

Een eyeliner is niet simpel en vraagt veel oefening. Je moet voor jezelf uitmaken wat het makkelijkst is. Ik werk het liefst met een eyeliner pen omdat het snel en handig is. Je moet ze vaak allemaal eens proberen voor je weet welke voor jou persoonlijk werkt. Wat voor mij makkelijk en snel werkt zijn de eyeliner pennen en de liquide eyeliners. Beiden hebben ze voor- en nadelen.

Je kan kiezen tussen een eyeliner pen, vloeibare eyeliner, gel of cream eyeliner, oogschaduw als eyeliner en kohlpotlood. Van kohlpotlood ben ik geen fan het zit niet mooi, het is vettig en houd niet lang. Kohlpotlood gebruik ik wel als 'primer' onder mijn eyeliner. Op deze manier blijft hij langer zitten.

Ik span het liefst mijn oog op, voor de wink ontspan ik het dan. Ik hoor veel mensen roepen van "hou je oog open!". Vind ik een beetje bullshit. Als je je oog opspant heb je een rechte 'volle' streep wat niet het geval is als je je oog open houd.

Als ik mijn eyeliner aanbreng zorg ik voor voldoende licht en een steunpunt voor mijn elleboog zodat ik een 'vaste' hand heb.

Stap 1 

Ik span mijn oog goed op en ik plaats mijn eyeliner pen juist naast mijn wimpers. Daarna trek ik zacht in een vloeiende lijn door naar mijn buitenste ooghoek.

Ik zorg dat mijn uiteinde mooi 'egaal' is. Dit is al een eyeliner waarmee je gerust de straat op kan.




Stap 2 

Ik leg mijn eyeliner pen in het verlengde van mijn onderste wimperrand. Vanuit dit oogpunt trek ik met mijn eyeliner van mijn buitenste ooghoek een fijn streepje naar boven toe.


Stap 3

Ik verbind mijn eyeliner met het fijne streepje. Je kan altijd bijwerken en als je een foutje hebt, zit er dan niet mee in om hem even dikker te maken. Dikke eyeliners zijn trouwens in in 2015.
Je kan trouwens een beetje 'foefelen' door achteraf nog wat bij te werken door onderaan in de buitenste ooghoek de streep terug strakker te maken. Of met een droog wattenstaafje wat bij te corrigeren.


Stap 4 

Ik kijk of alles er netjes uitziet en klaar! Ik breng op mijn bovenste waterlijn nog even oogpotlood aan en daarna een likje mascara



Ik bracht mijn eyeliner aan met de l'oréal super liner. Deze eyeliner heeft een mooie intens zwarte kleur en blijft vrij lang zitten. Deze kun je kopen bij de supermarkt voor 12 €


Foundation en corrector - Make-up studio
Wenkbrauwen - Catrice - eyebrow set
Eyeliner - l'Oréal - super liner perfect slim
Oogpotlood -Lancôme -Le crayon khôl 
lipstick - Dior- Dior addict mirage

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie look. Vindt eyeliner altijd zo mooi staan bij anderen. Bij mij lukt op de een of andere manier mijn eerste oog altijd wel en mijn tweede oog totaal niet, haha. Misschien moet ik wat vaker oefenen, want vind het altijd wel heel mooi staan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey, dankje! Ja een eyeliner vraagt echt oefening. Mijn beiden ogen matchen ook niet altijd hoor. Als je je basis lijntje hebt dan heb je eigenlijk al een eyeliner. De wing maak je dan gewoon door een streepje omhoog te maken. Dan verbind je de lijntjes gewoon en dan werk je bij tot ze matchen. Zie je dat je ene wing dikker is? Dan maak je je andere dikker. Dit kan je doen door bv. aan de onderkant van de wing vanuit de ooghoek nog een fijn streepje bij te plaatsen. Of je kan met een oorwatten staafje even bij werken. Een goeie eyeliner zoals die van mij kan ook helpen. Die is onmiddellijk zwart en niet 'waterige' zoals liquide eyeliners. Het enige wat ik kan zeggen is oefenen oefenen en oefenen!

      Verwijderen