dinsdag 31 maart 2015

Essence longlasting lipsticks nude




Essence voegt een nieuwe lijn lipsticks toe aan de bestaande collectie, het gaat hier om 5 tinten die van super licht naar midden donker gaan.


Ik heb bewust voor deze twee lipsticks gekozen uit dit gamma omdat ik ze de enige mooie vond. Een hele lichte lipstick is niet aan mij besteed, ik vind het mij niet staan. Gelukkig bevat de lijn ook donkere tinten zoals de 03 - Come Naturally en 05 - Cool Nude. Deze twee lipsticks lijken heel hard op elkaar en neigen beiden naar de donkere kant omdat ze een bruine ondertoon hebben.





De 03 - Come Naturally is veel rozer dan zijn collega 05 - Cool Nude die veel bruiner is en een vleugje paars heeft. Ik heb wel al gemerkt dat deze lipsticks bij iedereen anders valt, bij collega's bloggers vallen ze beiden donkerder uit dan bij mij.

Van de 03 - Come Naturally ben ik minder fan, hij is te roze voor mij en hij past niet mooi bij mijn lippen, van de 05 - Cool Nude ben ik helemaal wild! Hij is prachtig! Deze lipstick is te combineren met elke look, of het nu naturel en simpele is of zwaar en donker hij staat bij alles.

De verpakking van deze lowbudget lipsticks is vrij simpel, ze hebben een matte omhulsel met zwarte binnenkant, niks bijzonders. Essence heeft het logo in de lipstick gedrukt wat ik dan weer heel fijn vind, zo ziet het er allemaal wat leuker uit.







Dit is de 05 - Cool Nude lipstick, hij is zacht en lief, en hij is een tikkeltje uitdagend met dat vleugje paars.




Daglicht
Met flits

De 03 - Come naturally  de oud roze tint waar ik minder fan van ben.


Daglicht

Met flits 

 Gebruikte producten 
Oogschaduw - Mica Tease
Mascara - l'oréal false lash Telescopic (brown)
Oogpotlood - L'oréal Color riche le khôl (brown)
Wenkbrauwen - eylure
Blush - E.l.f high definition blush


Zoals je kunt zien vallen deze lipsticks heel licht uit bij mij, komt het door de kleur van mijn lippen of omdat ik er geen dikke laag wil op leggen of zijn ze niet genoeg gepigmenteerd? Ik weet het niet goed. Deze lijn vind ik heel fijn, de lipsticks zijn romig en hebben een mooie glans, ik krijg er spontaan een lente gevoel. De lipstick trekt wel wat in de lijntjes van mijn lippen, wat ik wel een een klein minpuntje vind. Doordat de lipsticks een glans bevatten blijven ze ook minder lang intens op je lippen. Na ongeveer 1,5 à 2 uur moet ik hem bijwerken, wat ik wel een pluspunt vind is dat hij geleidelijk vervaagd. Hiermee bedoel ik dat je geen 'vlekken' krijgt. 

Ze zijn makkelijk, voelen zacht aan en hebben een zachte prijs. Ik heb ze gekocht bij Kruidvat voor 2,39 €.



2 opmerkingen:

  1. Jammer dat er zo weinig verschil in kleur is! Wel een leuke apartere kleur van essence!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het kleur verschil zit hem vooral in de ondertoon, de ene een roze de andere een bruine paarsige. Voor Essence is dit inderdaad een apartere kleur :D x

      Verwijderen