donderdag 3 juli 2014

Review - Bodyshop body and lip butter

Neen boter dient niet alleen om met te koken, je kan het het ook gewoon op je lichaam smeren. Natuurlijk spreken we hier over 'boter' die worden ontrokken van natuurlijke producten. Dit wordt vooral van cacao zaad gemaakt. De producten van de bodyshop zijn op natuurlijke basis en de ingrediënten worden aangekocht via het Fair Trade programma. Geweldig toch?



Body butter - Lip butter



Ik wou graag de lip butter en body butter uittesten. Ik hou van zoete geuren, zeker in de zomer. Mijn keuze was dan ook overduidelijk. Ik koos voor de mango geur. Die ruikt heerlijk zoet! Beiden butters zitten in een spimpel oranje abrikoos kleurig potje. Op het dekseltje hangt een sticker met de afbeelding van een mango. De twee butters zijn zacht oranje van kleur en ruiken gewoon heerlijk.

De bodybutter is een smeerbare boter. Van textuur is hij vast en crèmig. Persoonlijk vind ik de body butter vrij onaangenaam hij droogt snel,  je hebt dus weinig tijd om hem open te smeren. Voordeel is dan weer dat je bijna onmiddellijk kleren kan aandoen. Verder vind ik hem wel vrij vettig. Als ik na een uurtje aan men huid ruik, ruik ik nog steeds de lekker zoete geur van mango. Heerlijk!

De Lip butter daarin tegen heeft een harde structuur die smelt op je je vinger. Ook deze butter ruikt heerlijk naar mango! Bij het aanbrengen smeert hij makkelijk uit en proef je mango in je mond. Er blijft wel een vettig laagje op je lippen achter. Gelukkig trekt deze lipbutter na verloop van tijd in men lippen en verdwijnt het vettig laagje. Mijn lippen voelen zacht en gehydrateerd aan en mijn velletjes zijn zo goed als verdwenen.

Ondanks de enkele minpunten en de iet wat te simpele look vind ik deze producten ok. Al zo ik niet speciaal naar een bodyshop gaan om dit soort producten te kopen. Verder zijn ze zeer geschikt om mee te nemen op reis of om cadeau te doen. Natuurlijk stap ik wel binnen in bodyshop als er eentje in de buurt is en 9/10 kom ik terug buiten met een goed gevuld zakje. De geuren zijn gewoon zo heerlijk!

De body butter bevat 50 ml
De lip butter bevat 10 ml

Lip butter

Body butter


Geen opmerkingen:

Een reactie posten