maandag 16 maart 2015

E.L.F - High Definition Powder


Ik ben al langer opzoek naar een witte poeder, ja je hoort het goed een witte poeder. Lowbudget merken die je bv. in het kruidvat vind hebben deze poeders niet in het gamma. De meeste poeders die je hier vind zijn getint en zijn vaak gebakken. Duurdere merken zoals make-up forever hebben deze wel in het gamma maar onlangs kwam ik er eentje tegen bij E.L.F (eyes lips face) en ik besloot deze te testen.

Een transparante poeder is geschikt voor elk huidtype en huidskleur. Een transparante poeder gaat oneffenheden en lijntjes camoufleren en hij gaat de huid 'matte' maken zodat je niet glimt.  Het belangrijkste aan deze soort poeders vind ik dat hij je make-up gaat fixeren. De poeder gaat je foundation 'vast' zetten waardoor hij niet uit loopt en vlekt zo blijft je foundation ook langer zitten. De witte poeder is eigenlijk transparant, je ziet hem niet. Je kan de poeder gebruiken voor een dag make-up en een avond make-up, op foto's gaat je huid ook egaler lijken.

Nog een voordeel van de transparante poeder is dat je hem het hele jaar door kan gebruiken, bij een getinte poeder of een foundation is dit niet het geval. Je huid word bruiner in de zomer maanden waardoor je van poeder moet veranderen en soms zelf van foundation. Een transparante poeder geeft geen kleur en past hem aan, aan alle huidtypes en huidskleuren, waardoor je een heel jaar door gewoon dezelfde poeder kan gebruiken.


Wat ik niet fijn vind aan getinte poeders is dat ze in de eerste plaats gekleurd zijn en ik het gevoel van teveel make-up krijg. Vaak zien de poeders van low budget merken er ook gewoon niet mooi uit en zijn ze moeilijk af te stemmen met je foundation. Je voelt het vaak gewoon ook liggen op je huid zonder dat je veel gebruikt hebt en je kan ook een vertikkend effect krijgen. 

Bij een transparante poeder zoals deze van E.L.F heb ik dit gevoel niet. Het poeder is heel luchtig en voelt zijde zacht aan. Het poeder geeft geen verstikkend gevoel en geeft geen kleur af. Mijn foundation zit mooi 'vast' en ik kan langer met mijn foundation rond lopen zonder te hoeven bij werken. De High Definition Powder geeft een hele natuurlijke afwerking en dit kan ik alleen maar beamen, mijn look ziet er gewoon 'af' uit. Ik heb al poeders van duurdere merken gebruikt en deze lowbudget poeder van E.L.F komt dicht in de buurt. Deze poeder is echt heel fijn en zeker het geld waard. 

Hoe breng je de High Definition Powder aan? 

Je hebt enkel een poeder kwast nodig! Dep een beetje in het witte poeder en tik even uit of blaas er in. Breng hem dan deppend aan op je gelaat (over je foundation, corrector en primer) en maak dan met de poeder kwast horizontale bewegingen over je gelaat om hem mooi te verspreiden.

Ik breng dus eerst mijn corrector en foundation aan, dan neem ik mijn concealer om te highlighten rond mijn ogen, neusvleugels, cupidoboog, mondplooien en kin. Dan fixeer ik dit door de High Definition Powder van E.L.F

De poeder zit verpakt in een zwart doosje met draai dop en heeft een matte finish met wit opschrift. Ik knoei altijd met poeders en bij deze poeder is het ook niet anders. Bij de High Definition Powder komt ook een ongelofelijk zacht, schattig en lief 'harig sponsje' dat bedoeld is om de poeder aan te brengen. Hier ben ik geen fan van geef mij maar een kwast. 


Deze High Definition Powder kun je bestellen via de webshop van E.L.F en kost 6,80 €. 
De poeder bestaat in drie tinten een witte, een rozige met shimmer (geeft een glans) en een bruine (een concealer poeder?). Bestellen via de webshop van E.L.F is veilig en pakketten worden altijd geleverd, dit is ondertussen mijn derde keer en ik heb nog nooit problemen gehad. 

De prijs van die product zit zeker goed, een fijne prijs voor een fijn product!













Geen opmerkingen:

Een reactie posten